W.E.L.C.O.M.E

web counter
Selamat Datang, Terima Kasih

Khamis, 21 Julai 2011

Cerita Tentang Premium Beautiful (Bhgn II)

Hahahhaa.. Dah macam novel bersiri pulak. Tapi tujuan aku buat entry bersiri ni sekadar nak berkongsi pengalaman sepanjang pakai PB. Ok.. Aku sambung kisah hari kedua pulak. Kebetualan hari kedua aku pakai jatuh pada hari Sabtu. Dan hari tu adalah hari cuti. Mula2 berkira2 jugak nak pakai or tak sbb hari cuti dah tentu byk keja nak buat kat rumah. Tapi husband ajak keluar jalan2 dan balik kampung pulak.

Aku pakai seawal jam 8 pagi. Keluar rumah tanpa ambil sarapan, hanya minum air suam 2 gelas. Jam 11 pagi perut dah mula terasa lapar. Hubby singgah berenti makan dalam jam 12.00 tghari. Masa tu rasa lapar sangat. Tgk lauk rasa nak ambil semua. Tapi bila dh terhidang depan mata, aku cuma makan separuh saja nasi dan selebihnya makan lauk. Itu pun dah terasa kenyang sangat2.

Lepas makan kami teruskan perjalanan dan tak sangka hubby melencong pulak terus naik genting. Apalagi.. masa untuk berfoya-foya bersama hubby dan anak2 tercinta. Kami masuk dalam jam 2 petang. Puas jugak lah main dan enjoy sampai jam 9 malam. Yang menariknya, aku tak rasa lenguh2 kaki dan sakit pinggang langsung. Selalunya, kalau berjln lama mesti terasa sengal2 badan walaupun cuma keluar shopping kat giant selama 2 jam.

Dalam jam 9 malam, kami turun genting. Masuk je dalam kereta, aku terus buka corset sebab terasa lama sgt pakai, lebih dari 12 jam. Lepas je bukak, kepala rasa pening dan berangin. Mulut tak habis2 keluarkan angin. Cepat2 minta hubby berentikan kereta tepi jalan sbb nak muntah. Huhuhuhu.... Lepas je muntah mmg terasa lega sangat.

Perut mula terasa lapar. Dalam perjalanan ke rumah mak, kami berhenti makan. Order mcm2 sbb lapar sgt. Ada Siakap Stim, Sayur Campur, Telur Dadar dan Sup Daging. Tp seperti tghari tadi. Aku cuma makan separuh saja nasi dan selebihnya ratah lauk. Bila sampai rumah mak, mmg tak terasa langsung lenguh2 badan malah rasa badan sihat sangat walaupun seharian berjalan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan