W.E.L.C.O.M.E

web counter
Selamat Datang, Terima Kasih

Selasa, 10 Mei 2011

~SELAMAT HARI IBU~

Sambutan Hari Ibu pada tahun ni jatuh pada hari Ahad, 8 Mei 2011. Agak sibuk pada tarikh tu sebenarnya sbb buat majlis sambutan hari jadi anak-anak. Tapi tetap tak lupa nak ucap ucapan Selamat Hari Ibu kepada mak tersayang, Puan Rokiah Binti Abdul Hamid. Pengorbanan mak terlalu banyak dan tak terbalas rasanya.

Mak adalah seorang yang sangat penyayang, bertimbang rasa serta mengambil berat. Rasanya terlalu banyak dosa yang telah aku lakukan semasa muda remaja. Yang tentunya banyak mengguris hati dan perasaan mak. Tapi mak tetap tersenyum dan tidak pernah mengalah dalam mendidik dan mengajar aku untuk menjadi seorang anak yang baik dan berjaya.

Mak, Kak Wah sangat menyayangi mak. Mak adalah mak terbaik di dunia. Tak jemu mendidik dan mengajar Kak Wah untuk jadi ibu terbaik pula. Kasih sayang dari mak dan sepanjang hidup sebangai anak mak adalah sangat indah. Mak menjaga Kak Wah dari kecil hingga kini. Mak adalah ratu di hati Kak Wah. Kak Wah sayang mak.




Kasih Sayang Seorang Ibu Hingga Ke Syurga

Kini aku juga telah menjadi seorang ibu kepada seorang puteri dan seorang putera. Baru kini ku faham bagaimana rasanya menjadi seorang ibu. Mendidik dan menjaga anak yang sedang membesar dan perlukan perhatian amat2 mencabar. Apalagi mengurusan mereka seorang diri dari pagi hingga lah ke malam. Memang aku perlu kan kekuatan yang mencukupi dari segi fizikal dan juga mental. Walaupun kadang2 aku rasa sangat2 letih namun sudah tanggungjawab aku untuk menjaga khalifah kecil ini kerana ia amanah dari ALLAH.

Pada hari Jumaat, 6 Mei 2011. Sampai sahaja dari rumah selepas pulang bekerja dan mengambil anak2 dr taska, tiba2 Izzatti datang dan menghulurkan sebuah sampul sambil memelukku. Ku ambil sampul tersebut dan memeluknya kembali. Aku buka sampul dan dapati sebuah kad ucapan Happy Mother's Day. Ya ALLAH, sangat2 terharu dan gembira apabila mendapat kad daripada anakku sendiri, Farishah Izzatti. Walaupun baru berumur 4 tahun, tp dia sudah pandai menghargai ibu. Kad itu dibuat sambil dibantu oleh gurunya.



Inilah kad ucapan Happy Mother's Day dari Izzatti. Tapi dia dah conteng sikit dengan marker pen.

*** Buat semua Ibu, Mak, Ummi, Mummy, Mom or apa saja gelaran buat seorang ibu, Ini adalah anugerah yang paling indah dari ALLAH. SELAMAT HARI IBU...







Tiada ulasan:

Catat Ulasan